Jak zadbać o wizerunek Firmy w Internecie?

„Jak Cię widzą tak Cię piszą”

Czy spotkałeś się kiedykolwiek z sytuacją, w której negatywna opinia na temat Twojej Firmy w Internecie zaważyła na współpracy z daną osobą?

Co się dzieje w momencie, kiedy wpiszesz nazwę swojej Firmy w wyszukiwarkę Google? Czy widzisz tam linki odnoszące się do Twojej strony WWW, wizytówkę Google Moja Firma, opinie i zdjęcia, czy może znajdują się tam obce linki lub.. konkurencja?

W tym video pokaże Ci jak powinna wyglądać Twoja Firma po wpisaniu jej nazwy, na co zwrócić uwagę oraz przedstawię narzędzia, które Ci to umożliwią:

Google Moja Firma – idealne narzędzie na start

Często Klienci pytają mnie: Łukasz, co zrobić aby moja Firma była na mapach Google? Odpowiedzią jest wspomniany GMF (Google Moja Firma). Jest to „profil” Twojej Firmy w Google, w którym możesz zaprezentować m.in.:

  • Zdjęcia i wideo Firmy – realizacje, prezentacje Firmy wewnątrz czy zewnątrz, zespół lub fotografie z pracy

Dlaczego warto dodawać zdjęcia?

Jest to jeden z elementów wpływających na pozycjonowanie wizytówki w mapach, pomaga Ci w budowaniu brandu Firmy oraz kreowaniu wizerunku marki. Jak widać na screenie, szewc w dziurawych butach chodzi 🙂

Więcej nt. pozycjonowania Firmy na mapach Google zobaczysz na mojej grupie na Facebooku: Google Moja Firma

  • Recenzje od Klientów

Nie jest to zaskoczeniem, że Klienci w momencie rozważania zakupu sprawdzają recenzje o produkcie czy usłudze.

Zdarza się, że konkurencja działa na naszą niekorzyść. Google przewidziało taką możliwość, że ktoś może specjalnie chcieć nam zaszkodzić, dlatego przy każdej opinii znajduje się flaga, dzięki czemu możemy zgłosić podejrzaną recenzje, która zostanie rozpatrzona.

  • Wpisy (NOWOŚĆ)

Nie dawno wprowadzone, działają na zasadzie posta na Facebooku. Z poziomu wizytówki Google możemy zobaczyć co dzieje się w Firmie – może powstał nowy artykuł na blogu, video na Youtube, realizacja czy cokolwiek innego. Warto raz na jakiś czas dodać coś na swoją wizytówkę i sprawdzać wyniku wpisu.

Strona WWW – czy jest mi ona potrzebna?

Niektórzy przedsiębiorcy jeszcze potrafią zadawać sobie takie pytanie. Odpowiedź jest jednoznaczna: TAK. Nawet najprostsza witryna (można ją utworzyć za darmo z poziomu wizytówki) pomoże podnieść rangę Twojej Firmy. Na ten temat nagram osobny odcinek, jednak jeśli potrzebujesz fachowej pomocy – służę poradą. Możesz również zobaczyć portfolio mojej Firmy.

Odpowiednio skonfigurowana Strona WWW to skuteczne narzędzie do realizacji celów biznesowych. W skrócie, zadbaj o te elementy:

  • Dostosowanie do urządzeń mobilnych
  • Prędkość wczytywania
  • Dostosowanie strony pod wyszukiwarkę
  • Poprawne uzupełnienie strony (bardzo często zdarzają się błędy jak zły numer telefonu, nieaktywne usługi lub teksty typu „lorem ipsum”)
  • Sprawdź, czy posiadasz kod Google Analytics (jeśli nie wiesz jak to zrobić – pomogę Ci)
  • Cel biznesowy Twojej strony WWW

Brandowa Reklama Google Ads

Choć dla wielu wydaje się, że jest to zbędny element, to tworzenie osobnej kampanii, w której znajdują się słowa kluczowe związane z Twoją Firmą jest potrzebne. O Google Ads mógłbym pisać godzinami, tworzę o tym narzędziu specjalną serię na Youtube, więc jeśli chciałbyś wiedzieć więcej to subskrybuj mój kanał.

„Nie ma Cię na Facebooku? To nie istniejesz!”

Słyszałeś kiedyś takie powiedzenie? W naszej branży jest często wykorzystywane. Jedni powiedzą, że takie czasy, drudzy – że tak ma być. Fakt faktem, posiadanie profilu na Facebooku to podstawa jak Google Moja Firma.

Facebook i Google konkurują ze sobą o atrakcyjność profili, dzięki temu zmiany wprowadzane są dynamiczne i możliwe jest, że oglądając moje Video zauważasz brakujące rzeczy, których w momencie nagrania jeszcze nie było.

O czym należy pamiętać, tworząc konto na Facebooku?

Logo jako zdjęcie profilowe

Wrzucając posty, czy udzielając się w komentarzach Twoje Logo będzie wyświetlało się za każdym razem. Estetycznie umieszczone na białym tle pomaga Ci w budowaniu profesjonalnego wizerunku Firmy.

Zdjęcie / video w tle

Najbardziej charakterystyczny element po wejściu na Fanpage Firmy – jest zdecydowanie największy. Umieść na nim:

  • Informacje o Firmie
  • Usługi / produkty jakie posiadasz
  • Aktualne wydarzenia, promocje

Zadbaj o profesjonalną grafikę! Nie chcesz przecież, aby Klient po wejściu na Twój Fanpage zraził się do Ciebie. Inwestycja 100 zł netto nie powinna zachwiać budżetu Twojej Firmy.

Posty na Facebooku

Nie posiadasz grafika w Firmie lub nie chcesz wydawać majątku na agencje Social Media? Skorzystaj z darmowych programów typu Canva, które w prosty sposób pomogą tworzyć Ci estetyczne posty na Twój profil.

Zainteresował Cię ten wpis?

Jeśli tak i wiesz już co wprowadzić do swojej Firmy, to znaczy, że mój cel został osiągnięty. Zapraszam Cię do bycia na bieżąco z nowościami na moich kanałach:

W razie potrzeby lub konsultacji skontaktuj się ze mną:

Łukasz Litwin

www.lukaszlitwin.pl

Nr. Tel.: 531 519 659

WWW: Expand Online

FB: Expand Online

Łukasz Litwin Admin

Hi! I'm Colt. I'm a developer with a serious love for teaching. I've spent the last few years teaching people to program at 2 different immersive bootcamps where I've helped hundreds of people become web developers and change their lives. My graduates work at companies like Google, Salesforce, and Square.