Najważniejsze Tagi na stronie WWW - Łukasz Litwin

Najważniejsze Tagi na stronie WWW

alt text

Jak to określił Maciej Lewiński – Google Analytics jest jak pudełko czekoladek, Google Tag Manager – to nasza ściągawka, która pokazuje, która czekoladka ma dany smak ???? Cytat niedokładny, jednak mam nadzieję, że sens zachowany – jeśli nie, proszę Panie Macieju o poprawienie.

Generalnie w Google Analytics mamy mnóstwo danych. Naszym zadaniem jest to, żeby wybrać te najlepsze dla nas, zamiast spędzać godziny na interpretowaniu tego, co jest niepotrzebne. Szkoda czasu.

1⃣ Google Analytics

Łukasz, to teraz Amerykę odkryłeś.. A tak poważnie – to podstawowy tag, który powinniście dodać na swoją stronę. Od tego zaczynamy ????

2⃣ Tag łączący konwersje

Mając już Google Analytics pora na Google Ads. Dodajmy tag łączący konwersje (korzystając z panelu G Ads), który pozwoli nam szybko i skutecznie łączyć naszą stronę z systemem.

3⃣ Hot Jar

Jak dla mnie – jedno z ciekawszych narzędzi z serii „proste”, jednocześnie darmowe i szybko konfigurowalne przez Google Tag Manager. Mapa ciepła, nagrywanie użytkowników i wiele innych rzeczy dostępnych po paru kliknięciach w Google Tag Managerze.

4⃣ Głębokość przewijania

Czas spędzony na stronie to nie jest główny wyznacznik tego, czy ktoś był zainteresowany Twoją stroną docelową. Może być tak, że ktoś ją odpalił i… zostawił komputer ????

Czas spędzony na stronie + głębokość przewijania pozwoli Ci odpalić taki remarketing, że to MASAKRA!

5⃣ Wysłanie Formularza

Nasze strony są bardzo dynamiczne. Rzadko kiedy spotyka się „thank you page”, który pozwala w prosty sposób mierzyć konwersję w analytics (odwiedzenie strony docelowej). Jeśli Twój formularz, czy zapis na newsletter jest dynamiczny – czyli nie zmienia się URL a np. pokazuje napis „dziękujemy za zapis” – koniecznie użyj GTM-a aby śledzić te zdarzenie. Dzięki temu dowiesz się skąd masz Klientów lub nowych subskrybentów. Tagować stronę możecie na setki sposobów.

Jeśli jeszcze tego nie robiłeś – polecam proste poradniki na YT lub konsultacje, aby wiedzieć co otagować i po co.

Jeśli chcesz mocniej zaznajomić się z Google Analytics polecam newsletter Pimp My Analytics od Macieja – jest mnóstwo wiedzy.

pinKs. Brzóski 17, 21-400 Łuków